غدير و گذرگاه سقيفه











غدير و گذرگاه سقيفه



شهادت غمبار رسول گرامي صلي الله عليه و آله..

نه تنها خود ضايعه ي بزرگ عالم اسلام بود..

که زلزله اي سهمگين در اسلام را به دنبال داشت:

غصب خلافت..

غصب فدک..

هجوم به کاشانه ي وحي..

پرده دري و حريم سوزي نسبت به آل پاک رسول عليهم السلام..

سنت شکني در اسلام..

و...

از جمله:

از هم گسستن ميراث مکتوب اسلام از طرف چپاولگران خلافت!

و ممنوعيت رسمي و شديد روايت و کتابت حديث پيامبر صلي الله عليه و آله!!؟

و نه همين..

که مجازات هاي سختي براي قلم به دستان اسلام قرار داده شده بود!!؟

بدون شک سبب اصلي اين روش جاهلي اين بوده که پايه هاي اسلام همچون غدير به کتاب نيايد..

چرا که با اساس حکومت غاصبان منافات داشت..

و هم نسلهاي آينده را مشتاق تر به بدعت و رخنه در اسلام مي نمود.

حال اين غدير واين گذرگاه تاريکِ تاريخ.

اين غدير و اين ناداني هاي پر مشتري خليفه گان زور و ستم.

اين غدير و اين شعله و تازيانه و سيلي..

و اين غدير و يک سده ميراث مکتوب ممنوع..

[صفحه 22]

و باز اين غدير و يک دنيا دشمن و چشم حسود.

به راستي چگونه غدير عزيز، خود را به نسل بعدي رساند؟ جامعه اي که فراموشکاران..

و يا خود به فراموشي زدگان غدير، با هشتاد روز سپري شدن قيامتِ غدير را انکار کردند..

و سترگ شخصيت غدير، اميرالمؤمنين عليه السلام را زانو به بغل نمودند..

و در کنج خانه و پشت درب نيم سوخته زنداني اش داشتند؛ اينک سر بردارند و ببينند:

غديرِ سر بلند، در سراسر کلبه ي جهاني سرافراز است..

و جشن هزار و چهارصدمين سال عيدش را پشت سر گذارده است.

با چنان دشمنان به ظاهر پر قدرت و با چنان جاهلاني بي فرهنگ..

که نخواستند غدير را به ياد آورند و براي ديگران ياد آوري کنند..

و حتي از گواهي يک کلمه ي غدير ابا کردند..

امروزه ميلياردها کلمه در وصفش مکتوب شده و گفته مي شود..

و هم غدير، چراغ نوراني اسلام..

و غدير شناسنامه بزرگ مذهب اهل بيت عليهم السلام شده است.

چرا غديري که يکصد و بيست هزار شاهد حضوري داشت، نبايد يکصد و بيست هزار راوي داشته باشد؟

[صفحه 23]

علاوه که پيام رسان آن يعني پيامبر صلي الله عليه و آله سفارش اکيد به پيام رساني همه ي حاضران به غايبان هم نمود.

ولي چنين نکردند. اينان سر بردارند و ببينند فرهنگنامه ي اسلام پر از نام غدير است..

و در مکتوب تاريخ و حديث در هر کجا و هر زمان،

نور غدير قابل کتمان نبوده است.

همه ي اينها معجزه ي قرآن است که

«مي خواهند با دهانشان نور الله را خاموش کنند ولي خداوند تمام کننده ي نورش است اگر چه کافران را خوش نيايد».

پروردگار نگاه دارنده ي غدير است که همچون قرآن خود او را نازل نموده است.

اگر خداوند دينش را با غدير کامل کرد و نعمتش را با ولايت تمام نموده..

و هم نگاه دارنده اش اوست..

نيکو نگاه خواهد داشت..

و دشمن سر افکنده تر از آن است که در مقابل ذات اقدس الله آهنگ مخالفت بر افرازد.

[صفحه 24]


صفحه 22، 23، 24.