ابهام كلمه «مولي» فقط در غدير











ابهام کلمه «مولي» فقط در غدير



جا دارد کسي بپرسد: چطور وقتي همين غاصبين خلافت- در حالي که خود حقي نداشتند- خليفه ي بعد از خود را هم تعيين مي کردند و کلمه «ولي» را بکار مي بردند هيچکس نگفت: «اين کلمه هفتاد معني دارد»؟ چطور وقتي ابوبکر درباره ي عمر نوشت: «ولَّيْتُکم بعدي عمر بن الخطاب» ابهامي درباره ي معناي ولايت نبود، و فقط در کلام پيامبر صلي اللَّه عليه و آله در غدير اين بحثها پيش آمد؟!!!

پيداست که مسئله بر سر معناي لغوي و ابهام کلمه نيست، بلکه وزنه ي غدير بقدري سنگين و کامل عيار است که دشمن را به اين تلاشهاي مذبوحانه واداشته است؟