اگر امامت نباشد چرا رسالت پيامبر ناقص است؟











اگر امامت نباشد چرا رسالت پيامبر ناقص است؟



هر چيزي براي تداوم و جاودانه ماندن به دو اصل نيازمند است.1 اصل علل پيدايش 2 و اصل علل پايداري و حفاظت.

احي اختراعي را به ثبت برساند و برود، و ديگر کسي آن اختراع را مطرح نکند به توليد انبوه نرساند، آن را حفظ نکند، چون اصل تداوم و پايداري با اصل پيدايش و اختراع هماهنگ نشد آن اختراع فراموش مي شود، از ياد مي رود، نابود مي شود. در حفظ و نگهداري يک ساختمان يک کتاب، يک طرح اقتصادي، نيز اين واقعيت جاري است.

در مسائل فکري و عقيدتي نيز به دو اصل نيازمنديم: 1 اصل پيدايش «علت محدثه» و پديد آورنده. 2 و اصل پايداري و حفاظت «علت مبقيه» و نگهدارنده

مکتب را معرفي کند، و ملت و دولت را با انواع زحمت ها و تلاش ها پديد آورد، و پس از دوراني از دنيا برود و علت پايداري و حفاظتي نباشد که راه و رسم او را تداوم دهد، و مکتب او را از انواع تحريف و دگرگوني برهاند. ره آورد رسالت تاراج مي شود و پس از اندک زماني اثري از آن باقي نخواهد ماند. پس رسالت بدون ولايت و امامت نا تمام است.